Elementy turbin:

  • kadłuby,
  • korpusy zaworów,
  • obejmy tarcz kierowniczych.

 

Geneza problemu:

Po przepracowaniu ca 150.000 godzin kadłuby staliwne turbin wykazują uszkodzenia:

  • pęknięcia powierzchniowe o głębokościach wymagających naprawy przez spawanie,
  • nadmierne deformacje,
  • zmiany strukturalne prowadzące przede wszystkim do obniżenia plastyczność.

 

Postępowanie tradycyjne:

  1. usuwanie pęknięć bez napawania,
  2. usuwanie pęknięć z napawaniem,
  3. korygowanie deformacji na drodze obróbki mechanicznej,

lub

  • wymiana elementu na nowy.

 

Postępowanie alternatywne - rewitalizacja wg technologii Pro Novum:

  • wykrycie i naprawa przez spawanie wszystkich pęknięć powierzchniowych,
  • obróbka cieplna w piecu dla:
    • poprawy własności plastycznych,
    • skorygowania deformacji,
    • usunięcia napężeń poeksploatacyjnych,
    • usunięcia naprężeń spawalniczych,
  • regeneracja gwintów, dyfuzorów i segmentów dyszowych,
  • wykonanie drobnych modernizacji poprawiających funkcjonalność i zwiększających żywotność,
  • odtworzenie wymiarów nominalnych, pozwalające na ustawienie optymalnych luzów prowadzące do poprawy sprawności.


Porównanie dostępnych rozwiazań: